Szamba Betonowe
Just another WordPress site

Architektura: Nowe skrzydło architektury Charleroi Museum of Photography / L Escaut

Posted in Uncategorized  by admin
May 29th, 2018

Gilbert Fastenaekens Architekci: L.
Escaut Architectures Lokalizacja: Mont-sur-Marchienne, Belgia Architekci projektu: Olivier Bastin, Eloisa Astudillo, Nele Stragier, Florencja Hoffmann Projekt Rok: 2008 Obszar projektu: 8 230 m.
Zdjęcia: dzięki uprzejmości L.
Escaut Architectures, Gilbert Fastenaekens + 25 Ukryte w tradycyjnym bloku domów, nowe rozszerzenie do Muzeum Fotografii w Charleroi ma korzenie w sadzie dawnego klasztoru karmelitów.
Budynek znajduje się wewnątrz ogrodzenia klasztoru, który kryje duży ogród z kilkoma drzewami zarejestrowanymi w Inwentarzu Dziedzictwa.
Park otoczony jest podwórkami z podmiejskich ulic; szkoła publiczna i kompleks sportowy.
Inwestując park, nowy budynek zaprasza turystów i sąsiadów do zamieszkania na zewnątrz.
Park tworzy powiązanie między trzema funkcjami społecznymi: kulturą, edukacją i sportem.
Jego otwarcie dla publiczności staje się kwestią dynamiki społecznej i transformacji miejskiej.
.
Gilbert Fastenaekens Z zewnątrz nowy budynek zdaje się nawoływać do otoczenia, jego kolejnych dziupli tworząc linie widzenia lub tła scenografii przestrzennej.
Wielokrotne kształty na pierwszym planie stają się znaczące, ponieważ są związane z ich kontekstem (park, domy, sprzęt.).
Wewnętrzny spacer przechwytuje tę zewnętrzną eksperymentację i nadaje jej formę wielokrotnego spojrzenia.
.
Gilbert Fastenaekens Architektura żartobliwie zaciera granice między przestrzenią wewnątrz i na zewnątrz: przechodząc przez przeszkloną halę od starożytnego klasztoru do nowego budynku, zwiedzający wyobraża sobie, jak projektuje się w parku; wspornik staje się pusty, aby światło dzienne oświetlało zewnętrzną pokrywę paproci; zimowy ogród chroni pachnące rośliny w muzeum.
Każde miejsce tworzy zarówno określony pokój, jak i przedsionek dla kolejnych, jako rodzaj.
Przestrzeni kosmicznej.
lub.
między tymi dwoma ..
Przewodnią formułą projektu było +1 = 1, ponieważ nowy budynek i klasztor stały się jednym muzeum, pierwszym w ciągłości drugiego.
Przez 6 miesięcy program rozbudowy został starannie przemyślany wraz z Xavier Canonne, dyrektorem muzeum.
Funkcje zostały rozdzielone pomiędzy 2 budynki, tak jak w grze w domino: przestrzenie w obrębie funkcji przeniesienia klasztoru, ponieważ poprzedni lokatorzy mieli znaleźć nowy dom w przedłużeniu.
.
Gilbert Fastenaekens Mimo, że przedłużenie zostanie otwarte w tym roku, jego istnienie było już przewidziane w czasie pierwszej renowacji klasztoru.
Muzeum fotografii w Charleroi, założone przez George a i Jeanne Vercheval, zajmuje klasztor od 1987 r.
W 1993 r.
I.
Escaut interweniował, by poprowadzić integrację dzieł sztuki przez artystów: Francisa Al.
S a, Edith Dekyndt, Jean-Claude a Saudoyera i Marca.
Feulien.
Następnie l.
Escaut został postawiony na czele całego projektu renowacji, który zakończył się w 1995 roku.
Gilbert Fastenaekens Przekształcenie klasztoru w muzeum fotografii było odwrotnym procesem istniejącej logiki w budynku.
Miejsce, w którym patrzenie na świat było zabronione z powodów religijnych, stało się miejscem objawienia obrazu z powodów społecznych.
Jego rozszerzenie jest sprzeczne z konwencjonalną logiką muzealną poprzez pomnożenie relacji z fotografią, jej historią i wieloma aspektami reprezentacji.
.
Gilbert Fastenaekens Konstrukcja wspornika jest premierą w Europie: jego wsparcie zapewnione jest za pomocą poprzecznie laminowanych paneli drewnianych.
Wykorzystanie drewna wynika z doświadczeń grupy Weinand, która jest ekspertem w dziedzinie innowacyjnych konstrukcji drewnianych.
Yves Weinand jest profesorem na EPFL w Lozannie i przynosi międzynarodowy know-how do projektu.
Dzięki uprzejmości L.
Escaut Architectures Praca Jeanine Cohen ujawnia głębię budynku, flirtuje z niebem i otaczającym światłem.
W anodowanych profilach kolorowe panele subtelnie ożywiają fasadę, zmieniając się wraz ze światłem i porą dnia.
Fotograficzna sama w sobie, praca kwestionuje znaczenie fotografii, jak również nasze postrzeganie.
Świetlista skóra nadaje powietrznej lekkości konstrukcji.
.
Gilbert Fastenaekens Plan + Extension 01
[patrz też: Oporniki granitowe, maszyny pakujące, domki ogrodowe narzędziowe ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: domki ogrodowe narzędziowe maszyny pakujące Oporniki granitowe