Szamba Betonowe
Just another WordPress site

Budownictwo wczoraj i dzis : Zrozumienie brytyjskiego postmodernizmu (wskazówka: nie jest to, co myślisz)

Posted in Uncategorized  by admin
May 1st, 2018

John Melvin W tym eseju brytyjskiego architekta i akademickiego doktora Timothy ego Brittaina-Catlin a, pojęcie brytyjskiego postmodernizmu, określanego dziś często jako ściśle związane z dziełem Jamesa Stirlinga i myślenia Charlesa Jencksa, lekki.
Jego prawdziwe pochodzenie, jak twierdzi, jest bardziej zakorzenione w historii.
Dorastałem na pięknym późno-wiktoriańskim tarasie z ozdobną cegłą, w kształcie holenderskim .
szczyty i piękne witraże ze szkła artystycznego i rzemieślniczego.
więc nie myślałem wtedy i nie sądzę, że miałem dużo do nauczenia się w Las Vegas.
Okazuje się, że nie byłam jedyną.
Brytyjscy architekci, którzy w latach osiemdziesiątych nazwali ich jako postmodernistami, ani jeden nie powiedziałby, że wiele zawdzięczają Robertowi Venturi, amerykańskiemu architektowi uważanemu za dziadka ruchu.
+ 6 St Paul s Girl s School, Brook Green, Hammersmith, autor: Gerald Horsley (1904).
Obraz.
Timothy Brittain-Catlin Minęło już ponad trzydzieści pięć lat odkąd Charles Jencks przedstawił nam postmodernistyczny klasycyzm .
Ta zaskakująca edycja architektoniczna z 1980 roku z udziałem Michaela Gravesa.
Portland Building na okładce określił ten okres, podobnie jak lista nazwisk z tyłu (Jeremy Dixon i James Stirling będący brytyjskimi przedstawicielami).
Powszechnie wiadomo, że Jencks twierdzi, że ukuł termin, i niewątpliwie zdefiniował ruch.
Ale trzydzieści pięć lat to dużo czasu i teraz można spojrzeć na całą historię nieco inaczej.
i bez Jencksa w tym.
On sam zobaczy, mam nadzieję, że to komplement do wyobrażenia sobie, że ruch jego własnego stworzenia wytworzył własne życie bez niego.
Na początku wszyscy brytyjscy postmoderniści, z którymi rozmawiam, mówią mi, że to, co naprawdę zmotywowało ich do działania czas był architekturą edwardiańską: mocną, bogatą, rzeźbiarską, stylistycznie ambitną, wykonaną technicznie i konstrukcyjnie.
Weźmy na przykład Johna Melvina.
W latach 70.
zaprojektował dwa tarasy ceglanych domów w Islington, które ustawiały się równolegle do linii ulicy i miały przednie drzwi z łukowymi sklepieniami nad nimi.
Ktoś, kto pracował dla Mercers.
Firma – jedna ze starych gildii w City of London, która stała się głównym właścicielem ziemi – dostrzegła je i uderzyło to odważne odchylenie od modernistycznej zasady projektowania budynku, często o abstrakcyjnym kształcie, na środku trawnika.
W rezultacie Melvin otrzymał zlecenie zaprojektowania bloku zakwaterowania dla personelu na Brook Green w Hammersmith.
wręcz przeciwnie, jak to się dzieje, piękny taras, na którym dorastałem.
Mercers.
House, Essex Road, Highbury, Londyn, John Melvin (1992), sfotografowany przez Martina Charlesa.
Obraz.
John Melvin Te mieszkania zostały zbudowane dla nauczycieli w St Paul s Girls.
Szkoła dalej na tej samej ulicy.
Ten budynek naprawdę jest czymś.
Zaprojektował ją Gerald Horsley, członek założyciel The Art Workers.
Gildia, w 1904 roku, przyciśnięta do balustrady, promieniująca elegancką mocą po drugiej stronie ulicy: trochę, jak zawsze myślałem, jak przykucnięty tygrys.
Jest zbudowany z czerwonej cegły z kamiennymi panelami i opatrunkami, a przykryty jest darmowymi detalami.
Za fasadą znajduje się duży sklepiony kolebkowo dach z ozdobnymi tynkami, powtarzającym się motywem edwardiańskim.
Z tego zespołu Melvin wydobywał swój własny mały blok; małe sklepienie z lunetą oznacza sklepienie Horsleya.
W rzeczywistości, w drodze do miejsca ze stacji metra, Melvin przeszedłby nie tylko piękną lokalną centralną bibliotekę (w barokowym stylu Edwarda autorstwa Henry ego T.
Hare a i dokładnie w tym samym wieku co szkoła), ale także szczególnie bujną straż pożarną 1913 r.
z ciepłą ścianą z czerwonej cegły, nieco w stylu wczesnego XVIII-wiecznego, ale odrodzonego w skali miasta dla nowoczesnego typu budynku.
Potem Melvin wrócił do Islington i zbudował dla Mercerów.
Firma zdumiewająca bryła domów z czerwonej cegły w Essex Road dla jednego z najbardziej czcigodnych ze wszystkich zastosowań: osłonięta obudowa, czyli dawniej znana jako almshouses .
Wiedział, czego chciał uniknąć – bezkształtność i brak wewnętrznej tożsamości lat 60..
mieszkania naprzeciwko zaprojektowane przez jedną z najbardziej podziwianych modernistycznych praktyk architektonicznych tamtej epoki.
W hołdzie pamięci wielu tarasów starych domów rozebranych w okolicy w poprzedniej dekadzie, Melvin zaprojektował swój blok z ozdobnymi drzwiami wejściowymi, wentylatorami, kominami, balustradami.
rzeczy, które sprawiły, że budynek stał się domem.
Dokładnie tak, jak zrobił to Norman Shaw w 1879 roku w jego ogromnych, przypominających klify blokowiskach przy Albert Hall w Kensington:.
Noszą tak dobrze ,.
Powiedział Melvin.
Za rogiem zaprojektował lekarzy.
operacja w stylu, który niemal bezpośrednio odzwierciedla styl Dziewczyn Świętego Pawła.
Szkoła.
Mercers.
House, Es
[hasła pokrewne: domki ogrodowe, oczyszczalnia przydomowa, bramy ogrodzeniowe ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: bramy ogrodzeniowe domki ogrodowe oczyszczalnia przydomowa