Szamba Betonowe
Just another WordPress site

Nowoczesna architektura : 6 wskazówek dotyczących projektowania dostępnych i bezpiecznych przystanków autobusowych

Posted in Uncategorized  by admin
May 1st, 2018

Założona w 1996 roku organizacja non-profit skupia ponad 40 amerykańskich i kanadyjskich miast, aby dzielić się swoimi radami i praktykami projektowymi, dążąc do podniesienia standardów projektowych w polityce publicznej w zakresie przestrzeni publicznych, mobilności i transportu.
Zbudowali oni serię przewodniki, w których proponują wytyczne projektowe, aby ulice, ścieżki rowerowe, skrzyżowania i inne przestrzenie miejskie stały się bardziej dostępne i bezpieczne dla wszystkich użytkowników dróg.
Jednym z najnowszych jest Przewodnik po projektach Transit Street , w którym oferują między innymi 6 zaleceń, które należy wziąć pod uwagę przy projektowaniu przystanków autobusowych.
Dowiedz się, jakie są te zalecenia poniżej.1.
Stacje są bramami .
.
NACTO Relacja ruchu kołowego z chodnikami i budynkami to jeden punkt, na który należy zwrócić szczególną uwagę podczas projektowania przystanku lub stacji.
Jest tak dlatego, że sposób, w jaki zatrzymanie wchodzi w interakcję ze swoim środowiskiem, określa, czy jest to odpowiedni punkt dostępu do systemu tranzytowego.
Ponadto, czy przystanki mają elementy umożliwiające pasażerom.
poczekaj przyjemniej, na przykład na drzewa, miejsca siedzące i schronienie, aby chronić je przed deszczem, można pozytywnie wpłynąć na postrzeganie transportu publicznego dla pieszych i kierowców w okolicy.2.
Ułatwiaj ruch, ułatwiaj interakcje .
.
NACTO Rola, jaką mogą pełnić stacje transportu publicznego w sąsiedztwie, wykracza znacznie poza to, że ludzie wsiadają i wysiadają z autobusu.
W rzeczywistości, jeśli projekt i lokalizacja przystanków są dobrze zaplanowane, możliwe jest skrócenie czasu podróży, a tym samym zwiększenie zaufania do systemu tranzytowego.
Jest to możliwe, jeśli przystanki stają się centrami intermodalnymi rozmieszczonymi w całym mieście, które oferują publiczne wypożyczalnie rowerów.
oraz możliwości udziału w jeździe i innych usługach.
Dzięki temu wszelkie inwestycje, które zostaną wykonane, będą korzystne dla funkcjonowania stacji i działalności na poziomie ulicy.3.
Pas startowy oszczędza czas. .
NACTO Zatrzymuje się na pasach tylko dla autobusów, dzięki czemu można zmniejszyć opóźnienia dla innego ruchu, koncentrując przystanki w ruchu do pojedynczego pasa.
Daje to również możliwość stworzenia bezpieczniejszego miejsca, w którym pasażerowie mogą spokojnie wsiadać na autobusy.
Przyczyniają się one również do kondensacji w jednym punkcie chodnika, bez wpływu na przepływ pieszych.4.
Universal Design to Equitable Design .
.
NACTO Możliwe, że pasażerowie w różnym wieku i osoby w każdym wieku mogą bezpiecznie wsiadać do autobusu, jeśli autobus się zatrzymuje.
projekty są skoncentrowane na ludziach i są dostępne dla wszystkich od samego początku.
Właśnie dlatego NACTO uważa, że inteligentny projekt poprawia jakość podróży w transporcie publicznym nie tylko dla osób o ograniczonej mobilności, ale także dla wszystkich użytkowników.
Planowanie projektu od samego początku może skrócić czas poświęcony na przyszłe remonty, a także koszty konserwacji i napraw powypadkowych.
Projektowanie dla bezpieczeństwa .
.
NACTO NACTO definiuje bezpieczne i przyjazne dla społeczeństwa szlaki piesze od miejsc pochodzenia do przystanków jako element niezbędny do osiągnięcia bezpiecznego [systemu transportu] .
Z tego samego powodu oferują one pewne elementy konstrukcyjne, które pomagają to osiągnąć, biorąc pod uwagę fakt, że przystanki znajdują się w pobliżu całogodzinnej aktywności, że schrony i stoiska są postrzegane jako miejsca oczekiwania i oświetlenie w skali ludzkiej, innymi słowy, oprawy oświetleniowe przeznaczone dla ludzi, a nie samochodów.
organizacja twierdzi, że pasażerowie mogą podejmować lepsze decyzje podczas planowania, gdzie i kiedy korzystać z publicznego transportu.
Zintegruj projekt pojazdu i platformy .
.
NACTO Designing zatrzymuje się na poziomie autobusu, a chodniki to podstawowa cecha, dzięki której wejście na pokład jest przede wszystkim dostępne i szybkie.
Ta sytuacja, którą NACTO uważa za kluczowy element każdego systemu, wymaga elastycznego projektu, który może być używany z różnymi typami autobusów.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o NACTO, kliknij tutaj.
[podobne: deska elewacyjna, Deska Podłogowa, altanki ogrodowe ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: altanki ogrodowe deska elewacyjna Deska Podłogowa