Szamba Betonowe
Just another WordPress site

Nowoczesna architektura : Strona internetowa za “post-cyfrową” rewolucją rysunkową

Posted in Uncategorized  by admin
July 7th, 2018

Technologie cyfrowe miały zabić rysunek.
I w oczywisty sposób zrobili to, już dawno temu, gdy CAD wypierał draughtsmanship.
Ale rysowanie to coś więcej niż zwykłe wytyczenie – mierzone rysunki konstrukcyjne, a nawet renderowanie, które przekształciło się w zwykłe narzędzie marketingowe.
W istocie, jak pisze sam Sam Jacob, stanowi on fundamentalny.
Akt architektoniczny.
który leży u podstaw samozrozumienia dyscypliny.
Jacob opisuje nowy.
post-cyfrowy.
tryb rysowania, który zawiera wskazówki narracyjne, historyczne aluzje w sztuce i techniki kolażu z wykorzystaniem oprogramowania.
Przypomina o rzadkich punktowych punktach Miesa i metafizycznych obrazach de Chirico, a także o dotkniętej nieodwzajemności postmodernizmu.
Jego styl został spopularyzowany przez blogi takie jak KoozA / rch, który został założony przez architektkę Federica Sofia Zambeletti trzy lata temu.
Rozmawialiśmy z Zambeletti o odrodzeniu rysunku architektonicznego io tym, jak styl może wkrótce się wyczerpać.
+ 14 Mieszany realizm łączy płaskość i symbolizm.
Zdjęcie dzięki uprzejmości Nowadays Office Samuel Medina: Co skłoniło cię do znalezienia KooZA / rch.
Federica Sofia Zambeletti: KooZA / rch zrodziła się z idei stworzenia platformy, na której można było przedstawiać i tworzyć piękne rysunki, takie jak te produkowane w Stowarzyszeniu Architektonicznym.
dialog architektoniczny.
Zbyt często środki, za pomocą których reprezentujemy nasze projekty, zwłaszcza jako studenci, są jedynymi fizycznymi elementami, które ożywiają projekt – w większości przypadków nigdy nie są konstruowane.
W związku z tym rola rysunku jako głównej witryny dla architektury musi być stale rozwiązywana i rozwijana.
Zbudowany w jeden dzień, tworzenie narracji o poziomości opartej na fikcji spekulatywnej.
Zdjęcie dzięki uprzejmości David Verbeek SM: Jakie jest znaczenie reprezentacji architektonicznej.
Co sądzisz o tej nowej.
Tendencji.
Dlaczego uważasz, że ten styl stał się tak powszechny na uniwersytetach i wśród.
Krytycznych.
praktyki.
FSZ: Nie sądzę, że chodzi o reprezentację, ale o komunikację architektoniczną.
Hiperrealistyczne oprogramowanie, za pomocą którego tworzymy utopijny obraz projektu, czyni.
[praca] reprezentacji.
Te nowe obrazy koncentrują się na koncepcjach i atmosferach, które architekci chcą stworzyć.
Tutaj rysunki wchodzą w znacznie większy dialog, nie tylko o wizualną tożsamość projektu, ale o narrację, kontekst i tożsamość zarówno projektu, jak i architekta.
Uzyskany obraz jest tyle samo produktu końcowego, ile sił napędowych, które go opracowały.
Lizbońska architekt Maria Morais wykorzystała kolaże i tekstury do przedstawienia swojego projektu Łaźnia Tagus: Przestrzenie wody i światła w Aterro da Boavista .
Zdjęcie dzięki uprzejmości Marii Morais / KOOZA: RCH SM: Jak scharakteryzowałbyś ten styl rysowania.
FSZ: Muszę przyznać, że są one o wiele bardziej artystyczne niż architektoniczne.
Pochodzę z włoskiego pochodzenia, zawsze fascynował mnie sposób, w jaki architektura była reprezentowana w obrazach Belliniego i Raffaello, a zwłaszcza Predica di San Marco w Alessandria d Egitto Belliniego i The Marriage of the Virgin przez Raffaello.
W obu przypadkach architektura odgrywa kluczową rolę w definiowaniu kompozycji: nie jest tylko tłem, ale aktorem performatywnym na płótnie.
Unifying White.
Dzięki uprzejmości Olgi Tarasova SM: Kim byli pierwsi pionierzy tego podejścia, czy mógłbyś powiedzieć.
FSZ: To kontinuum! SM: Kiedy więc umawiałeś się z tym stylem.
FSZ: Myślę, że to naprawdę zależy od tego, jakie terminy użyj, aby to zdefiniować.
Można wracać do lat 60-tych z Superstudio i Archigramem, a następnie oczywiście do papierowych architektów z lat 90-tych.
Na pewno są tam te wpływy, ale niezwykle interesujący jest wybór obrazów zapożyczonych między innymi z takich twórców jak Hopper, Hockney i Magritte.
Często jesteśmy świadkami tego, jak projektanci odnoszą się do tych artystów i pozwalają na dalsze ich eksplorowanie, każdy na różne sposoby.
Szkic architekta i znanego projektanta jachtów, Lujaca Desautela, próbuje syntezy przestrzeni Miesian i stylu reprezentacyjnego Davida Hockneya.
Rysunek, wraz z wieloma innymi tego typu, został zaprezentowany na KooZA / rch, popularnym blogu, którego kuratorem była projektantka Federica Sofia Zambeletti.
Zdjęcie dzięki uprzejmości Lujac Desautel / KOOZA: RCH SM: W jakim stopniu jest to międzynarodowy trend, poza AA i Londynem, lub w obwodzie Ivy League.
Czy istnieją różnice lokalne lub kulturowe, które można dostrzec w tym stylu.
FSZ: Jest to z pewnością język międzynarodowy, chociaż istnieją pewne różnice kulturowe, które musimy zachować, aby zachować tożsamość.
Czuję, że w przeciwnym razie ryzykujemy, że ten nowy typ rysunku stanie się tak wystandaryzowany, że równie dobrze możemy pójść
[hasła pokrewne: gabloty informacyjne, montaż smt, benfotiamina ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: benfotiamina gabloty informacyjne montaż smt